+36 1 911 1111, SMS: +36 70 700 1059 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.

Fiáth Attila, nemzetközi borakadémikus a Karc FM-en ismertette: az újonnan összeállított Top 100 magyar bor kiadvány ezúttal a fogyasztók számára elérhető borokat listázta, a kiválasztott termékek között pedig minőségi javulást lehet észrevenni. Kifejtette: a borok egységesen jó színvonalúak voltak, amely azt jelenti, hogy a vásárlók kezdik a minőséget keresni. Hozzátette: a nemzetközi piacokon tapasztalható tendenciák Magyarországon is megjelentek. Szerinte a világon is a könnyedebb, gyümölcsösebb, alacsonyabb alkoholtartalmú borok, rozé és pezsgőborok a népszerűbbek, ami begyűrűzik a magyar piacra is. Így itthon hiába gondolták, hogy a magyarok a testesebb, karakteresebb, magasabb alkoholtartalmú borokat szeretik, a fogyasztók ízlésének változásával a borokkal szemben támasztott elvárások is változnak. A változó fogyasztói szokások megjelentek az idén új koncepcióval jelentkező, a Világgazdaság szerkesztésében készült Top 100 magyar bor magazinban is. Fiáth Attila hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a magyar borászok költségei folyamatosan nőnek, ezt pedig mennyiségi bővüléssel vagy különlegességekkel, jó marketinggel és csatolt szolgáltatásokkal lehet kompenzálni. Pelyach Gergely interjúja.