+36 1 911 1111, SMS: +36 70 700 1059 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.

A hazai közúthálózat legjelentősebb fejlesztése a Miskolc és a szlovák határ között épülő autópálya, mely az M30-as folytatása lesz – mondta a Karc FM reggeli műsorában a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár. Homolya Róbert szerint a térségben egymillió ember él és a forgalmi adatok is indokolják, hogy ott ne autóút, hanem autópálya épüljön. Ha ez elkészül, akkor Miskolcot és Kassát 2021-től már autópálya köti össze.

Az államtitkár beszélt egyéb útfejlesztésekről is, melyekre 2500 milliárd forint áll rendelkezésre, további 50 milliárdot tervezésekre költhetnek el. 2022-ig például 900 km gyorsforgalmi út épül meg, akkorra 2400 km 2-szer 2 sávos út lesz Magyarországon. Ez már nyugati színvonalú úthálózat – tette hozzá Homolya Róbert. A fejlesztések része lesz a Budapest Győr közötti szakasz 3 sávossá bővítése az M1-esen, amelyen idén 4 milliárd forintból javítják a nagyon rossz állapotban lévő szakaszokat.

A Dunán négy új híd épül, ezek tervezése most van folyamatban. A budapesti körgyűrű, az M0-ás északi részének építése leghamarabb 2022 után kezdődhet, jelenleg az építési engedélyeket szerzik be, de több település is megtámadta azokat, így hosszas jogi procedura várható.

A kormány 2016-ban fogadta el az útfejlesztési stratégiát, melynek lényege, hogy 2022-ig minden megyeszékhelyre érjen el gyorsforgalmi út és az autópályákat is meghosszabbítják a határokig. A kivitelezések nyolcvan százalékában már megkötötték a szerződéseket és átadták az építőknek a területeket.