A százhalombattai finomító rekonstrukciója előre meghatározott ütemben történik, így a Századvég vezető elemzője nem gondolja, hogy összefüggés lenne a leállás és az ársapkák között. Palóc André hangsúlyozta: nem lát bele a MOL működésébe, abban viszont egészen biztos, hogy a döntés meghozatalakor nem számoltak az orosz-ukrán háborúval és annak elhúzódásával, valamint az elhibázott európai szankciós politika gazdasági következményeivel. A karbantartás miatt kieső mennyiséget a magas importárak miatt a stratégiai tartalékok felszabadításával lehet ellensúlyozni azzal együtt, hogy a készleteknek csupán egy része fordítható fel a lakosság igényeinek a kielégítésére – tette hozzá.

A politológus hangsúlyozta: a magyar olajtársaság szempontjából ésszerűtlen lenne, ha nyomásgyakorlásra használná a finomító leállítását, hiszen egy ilyen lépés szembe menne a vállalat közép- és hosszú távú érdekeivel. Azt ugyanakkor senki sem tudja garantálni, hogy a százhalombattai egység az eredetileg tervezett ütem szerint indul majd újra.

Palóc André emlékeztetett: az OMV schwechati finomítójában másfél hete történt baleset miatt a kormány megbontja a stratégiai kőolajkészleteket, Orbán Viktor miniszterelnök döntése értelmében 18 millió liter benzint és 29 millió liter dízel üzemanyagot vesznek ki a tartalékból, hogy biztosított legyen a zavartalan üzemanyag ellátás.