Egyszerre csapott le a trópusi forróság és a budai alsó rakpart részleges lezárása a közlekedésben résztvevőkre. A Lánchíd felújítási munkálatai miatt a Döbrentei tér és a Halász utcai szakasz kiiktatása azt eredményezte, hogy a „békeidőben” sem csekély forgalmat bonyolító környező utcákban elviselhetetlen hosszúságúra duzzadt a kocsisor, a közösségi oldalakat pedig elárasztották a kilátástalan helyzetbe került járművek vezetőinek felháborodott posztjai.

Az átgondolatlan sávelhúzások, az autós közlekedés szakmailag nehezen indokolható lassítása, a rendszertelen felújítások és a lezárások miatt mostanra állandósultak a forgalmi dugók a fővárosban – elemezte Budapest forgalmi helyzetét az Országos Taxis Szövetség elnöke.

Metál Zoltán elmondta: a Lánchíd felújítása apropóján a városvezetésnek sikerült a budai alsó rakpart egy olyan részét lezárnia a Döbrentei és Halász utca között, amelyet más útvonallal nem lehet helyettesíteni. Az érdekvédő szervezet vezetője szerint a két hónapos korlátozás komoly bevételkiesést jelenthet a taxisok mellett az idegenforgalomban érdekelt szolgáltatóknak, ugyanis jelentősen megnehezül egyebek mellett az augusztus 10-én rajtoló Sziget-fesztiválra való eljutás is. Ez utóbbi esemény minden évben látogatók százezreit vonzza a magyar fővárosba.

Metál Zoltán beszélt arról is, hogy egyre nagyobb a feszültség az autósokban a reménytelen forgalmi helyzet miatt, majd felidézte: tizenkét év leforgása alatt 38 százalékkal nőtt az autók száma, amivel az infrastruktúra nem tartott lépést. Éppen ellenkezőleg, az elmúlt években számos forgalmi sávot vettek el az autósoktól, így a kieső útvonalak tehermentesítésére nincs lehetőség – tette hozzá.

Az elnök szerint az indokolatlan lezárások megszüntetése sem oldaná meg a főváros közlekedési problémáit, de valamelyest enyhítene a helyzeten. A jelenleg elérhető mintegy 5000 taxi képes lenne ellátni az igényeket Budapesten, a folyamatos lezárások és korlátozások ugyanakkor egyre jobban kitolják a járművek várható kiérkezését, ráadásul az utasok a korábbinál lassabban jutnak el a céljukhoz, ami gazdasági hátrányokat okoz a vállalkozóknak.