Jelentősen csökkent a balliberális pártok támogatottsága az előválasztás óta, így a XXI. Század Intézet vezető elemzője nem tartja véletlennek, hogy mostanra időzítették óriásplakát kampányukat és juttatják el üzeneteiket kampányújság formájában 3 millió magyar háztartásba. Deák Dániel nem tartja szerencsésnek, hogy pár héttel a választást megelőzően az ellenzéki pártok még mindig a stratégián gondolkodnak. A politológus szerint a balliberális pártok időcsúszása, a szellemi, intellektuális válság mellett annak tudható be, hogy a miniszterelnök-jelölt Márki-Zay Péter az előválasztás óta nem a balliberális oldal egységének megteremtésén fáradozott. Ugyanakkor meggondolatlan üzeneteivel folyamatosan sértett meg egyes társadalmi csoportokat.

Deák Dániel azt tapasztalja, hogy a kormánypártok a ciklus eredményeit kommunikálva kidolgozott stratégiával készülnek az országgyűlési választásra, míg az egyesült ellenzék pártjai saját bevallásuk szerint is csak most találták ki a közös kampányuk színeit és szlogenjét.

A politikai elemző szerint az ellenzéki kampány színvilága és üzenetei is erőtlenek, a „Magyarország mindannyiunké” amellett, hogy nehezen mondható ki, túlságosan általános és nem eredményezhet átütő sikert az emberek körében.

A tavaszi országgyűlési választás időpontját a köztársasági elnök Áder János jelöli ki. A hivatalos kampányidőszak a pártok számára a választást megelőző 50 nap, azonban a tapasztalatok azt mutatják, hogy a politikai pártok már jóval hamarabb aktivizálódnak.