A weboldal címének .hu végződése vagy a magyar nyelvű szöveg nem jelenti azt, hogy hazai vállalkozásról van szó. Erre hívta fel a figyelmet a Hangolóban az Innovációs és Technológiai Minisztérium helyettes államtitkára. Keszthelyi Nikoletta elmondta, a magyar fogyasztókat is megilleti a 14 napon belüli indoklás nélküli elállás a vásárlástól, ha uniós országban bejegyzett vállalkozás webshopjában vásárolnak.

Szerinte sokan nem számolnak a szállítási költségekkel, ezért érdemes fontolóra venni, hogy honnan rendelünk. Arról is beszélt, hogy a magyarok többsége, ha külföldről rendel, akkor német, cseh vagy román webshopokban vásárol és ha lehet ne előre fizessünk, hanem utólag a futárnak, mert egyre több a csalás az online vásárlásoknál.

A fogyasztóvédelemért felelős szakember hozzátette, az Európai Fogyasztóvédelmi Központ 29 európai ország vállalkozásaival szemben felmerülő, határokon átnyúló panaszok esetén nyújt ingyenes segítséget. A magyar részleg a minisztériumon belül működik. Idén eddig 1100 panasz érkezett magyar vásárlóktól, főleg hibás termékek vagy garanciális viták miatt. Ezek kétharmada sikeresen rendeződött, ezért érdemes felkeresni a www.magyarefk.hu oldalt, ahol minden információ megtalálható az ingyenes segítségről.

Keszthelyi Nikoletta arról is beszámolt, hogy a hazai online értékesítés tavaly múlta először felül az ezermilliárd forintot és 2021 vége újabb rekordot hozhat az elektronikus vásárlásokban.