A brit áruellátási zavarhoz hasonló súlyos helyzet előfordulhat itthon is, egyre kevesebb a gépkocsivezető. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szóvivője arról is beszélt, hogy hiába a viszonylag magas, akár 7-800 ezer forintos fizetés. Az állandó távollét a családtól, a vándorélet, a megfelelő pihenőhelyek hiánya, a drága jogosítvány, sok fiatal számára nem teszi vonzóvá a szakmát. Árvay Tivadar hozzátette, a 130 ezer foglalkoztatott kétharmada néhány éven belül nyugdíjba megy vagy elhagyja a pályát, így, ha nem lesz elegendő sofőr, akkor zavarok keletkezhetnek az áruellátásban.

Szerinte a vállalkozások többsége már most is önköltség közeli áron végzi a szolgáltatást és képtelen kifizetni a magasabb béreket.

Növekedtek a javítások díjai és a járműalkatrészek is egyre drágábbak. Eközben a megrendelők nem hajlandók többet fizetni a fuvarozásért.

A szakember elmondta azt is, hogy kormányzati segítségre várnak több területen. Szerinte kiugróan magasak itthon a kötelező felelősségbiztosítás díjai. A belföldön sokat futott autók után útdíj kedvezményt lehetne adni és a kormányzat emelhetné a napidíj összegét is, mert ezzel is nagy terhet venne le a vállalkozások válláról.