+36 1 911 1111, SMS: +36 70 700 1059 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.

Már csaknem 50 éve lépett életbe Magyarországon a Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása, azaz a KRESZ. Azóta viszont megváltoztak a közlekedési szokások, korszerűsödtek a járművek, és az utolsó jelentős módosítás is 2009-ben volt – idézte fel Pető Attila, közlekedési szakértő, a Mosolyzóna Autósiskola alapítója. Elmondása szerint jogosan merült fel az igény az átalakításra. Három éve folynak az egyeztetések a szakmai szervezetek és az érdekképviseletek között, aminek a vége felé haladnak, de az új szabályok pontos megjelenéséről még nincsenek információk. Annyi viszont biztos, hogy a nagy számban megjelenő elektromos mikromobilitási eszközre vonatkozóan új rendelkezések szükségesek, hiszen használóik sem a járművezetők, sem a gyalogosok kategóriájába nem sorolhatók. Akár egy harmadik csoport létrehozásával rájuk szabott előírások kerülhetnek az újításba.

Ugyancsak új elemként kérik a kerékpárosokat képviselő szervezetek, hogy töröljék el a kötelező kerékpárút-használatot. Elmondásuk szerint ugyanis egy járdán kialakított sávban a gyalogosokat kerülgető biciklisnek akár balesetet is okozhat. A közlekedési szakértő egyetért a javaslattal, de szerinte rendkívül fontos megfelelő keretek közé helyezni ezt is. Hiszen az autósok között lavírozó kerékpárosok rengeteg konfliktust hoznak elő már most is. Csesznák Anikó kérdezte Pető Attila közlekedési szakértőt.