+36 1 911 1111, SMS: +36 70 700 1059 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.

Az uniós és a magyar fél érdeke megegyezik abban, hogy a közbeszerzések tiszták, átláthatók és gyorsak legyenek – mondta a Karc FM-en Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár. Fürjes Balázs kiemelte: a mintegy 4 millió ember érintő vasútfejlesztési koncepció – ami alapvetően uniós pénzből, 20 év alatt 2000 milliárd forintból fejlesztené a főváros és térségének kötöttpályás közlekedését – szorosan illeszkedik Brüsszel környezetvédelmi és közlekedésfejlesztési elképzeléseihez, így az Európai Bizottság jóváhagyása szinte csak formalitás.

A következő 8 évben egyébként közlekedésfejlesztésre mintegy 3400 milliárd forint áll Magyarország rendelkezésére, aminek harmadából a vasút fejlődhet. Fürjes Balázs hozzátette: a korábban modernizált vasútvonalak esetében az a tapasztalat, hogy ha az emberek gyorsabban, komfortosabban utazhatnak vonattal, az állomások mellett pedig van megfelelő parkolási lehetőség, akkor hajlandók letenni autójukat.

A cél az, hogy minden elővárosi agglomerációs vasútállomásról és Budapest külső vasútállomásáról óránként legalább négy vonat induljon Budapestre, ami csúcsidőben – a reggeli és délutáni órákban – sűrűbb is lehet. A vasútvonalak keresztezzenek legalább három fővárosi metróvonalat, az utazási szolgáltatást pedig egy jeggyel, vagy bérlettel lehessen használni, vagyis ne kelljen külön MÁV, Volán és BKK menetjegyet váltani.

A vasútfejlesztési koncepció tartalmazza a nyugati és a déli pályaudvar összeköttetését egy földalatti 4 és fél kilométeres alagúttal, ami lehetővé tenné, hogy a Déli pályaudvar a felszín alá költözzön, a helyén pedig közpark létesüljön. Fürjes Balázs számít a főváros támogatására, a koncepció céljai ugyanis egybeesnek a budapesti vezetés vállalásaival, vagyis a közlekedési dugók csökkentésével és a levegő minőségének a javításával.