+36 1 911 1111, SMS: +36 70 700 1059 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.

A legtöbb iskolában hétfőn már csak a tanárok tartózkodhattak, akik általában értekezleteken egyeztettek arról, hogyan valósítsák meg a távoktatást. Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke a Karc FM-nek elmondta, a gyakorlatban széles palettán mozoghat a távoktatás gyakorlati megvalósítása, mivel nem mindenhol adottak a lehetőségek a valódi digitális oktatásra. Emiatt szerinte egyes pedagógusok akár a klasszikus levelezést is választhatják a diákokkal való kommunikációra, de a többség e-mailben küldi majd a feladatokat, illetve sok helyen már képesek virtuális tantermek létrehozására is.

Horváth Péter ugyanakkor hozzátette, hogy a tanároknak nem csak az anyagok kiadásával kell foglalkozniuk, hanem a számonkéréssel is, hiszen azt is meg kell valósítani valamilyen formában. Erre példaként említette, hogy bizonyos internetes oldalakon össze lehet állítani feladatsorokat, amelyeket a diákoknak akár időre kell kitölteniük. Ebben az esetben az nem ellenőrizhető, hogy a fiatalok összedolgoznak-e vagy egyénileg oldják meg a feladványokat, de úgy vélte: a tanulóknak is fel kell ismerniük a saját felelősségüket, hogy mi az érdekük.

Az érettségiről a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke azt mondta: még nem lehet tudni, hogy meddig húzódik a koronavírus miatti helyzet, ezért egyelőre az sem világos, milyen formában vizsgázhatnak majd a végzősök. Arra azonban felhívta a figyelmet, hogy az ő támogatásuk különösen fontos, a tanároknak a végzős diákokkal akár külön is foglalkozniuk kell, hogy megfelelően fel tudjanak készülni az érettségire.

Horváth Péter azt is elmondta: érzik a társadalmi szolidaritást az oktatás résztvevőinek irányába, hiszen sok helyről érkezett már segítség a tanárok és a diákok számára is. Egyes cégek például ingyenessé tettek korábban díjköteles oldalakat, amelyek a pedagógusok munkáját könnyítik, mások pedig eszközöket és szoftvereket ajánlanak fel az oktatásnak. Részletek Pelyach Gergely interjújában.