+36 1 911 1111, SMS: +36 70 700 1059 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.

A Fővárosi Közgyűlés megvétózta a BKV reklámfelületek szerződés előtt álló értékesítését. A közlekedési vállalat havonta 142 millió forinttól esik el amiatt, hogy Karácsony Gergelyék meghiúsították az együttműködést a BKV és a JCDecaux Hungary Kft között. Utóbbi cég a reklámfelületek hasznosítási jogáért kínált éves szinten több mint 1,7 milliárd forintot. Ez az összeg mintegy háromszorosa a korábban ugyanebből a tevékenységből befolyó összegnek, vagyis a közlekedési vállalat – és így közvetve a budapesti utazóközönség – is jelentős, akár fejlesztésekre is fordítható összegtől esik el.

A cég ajánlata érvényes volt, sőt kifejezetten magas pontszámot kapott a bírálat során, a BKV azonban a Fővárosi Közgyűlés által november 5-én elfogadott javaslatra hivatkozva a győztes kihirdetése helyett megtagadta a szerződéskötést – írja a Világgazdaság. Ez a határozat megtiltotta a fővárosi cégeknek az egy évnél hosszabb időre szóló, a tulajdonukban, használatukban vagy vagyonkezelésükben lévő reklámfelületek hasznosítására vonatkozó megállapodások aláírását.

Egyre távolabb az ingyen utazás

Karácsony Gergely még főpolgármesteri kampányában többek között ingyen utazást ígért a 14 év alatti gyermekeknek, amely ígéretét később – már a választás után – puhította azzal, hogy áttekintik ennek megvalósíthatóságát, miután szakemberek szerint ígéretei fenntarthatatlan anyagi helyzetet idéznének elő a budapesti tömegközlekedésnél. Az ingyenes utazás miatt kieső bevételeket máshonnan kellene előteremteni, ezért merült fel többek között a jegy- és bérletárak emelésének lehetősége is. A BKV-nak ezért is jelentettek volna jelentős anyagi támogatást a korábbiak többszöröséért értékesített reklámfelületek.