Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is útnak indul egy országjáró kampány, amely az almafogyasztásra ösztönzi a magyarokat. Választék van, hiszen idén a tízéves átlagnál mintegy 25 százalékkal magasabb, 720-730 ezer tonna almatermés várható.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója a Spájz műsorában elmondta, hogy néhány év alatt az emberek éves almafogyasztása a felére csökkent. Az átlagos fogyasztás 30 kilogramm volt, most viszont már csak 15 kilogrammot fogyasztanak. Pedig az almának rengeteg jótékony hatása van, ezért mindenkinek ajánlott fogyasztani. Napi három darab például fedezi a napi C vitamin szükségletet.

Az almanépszerűsítő kampány egyik nem titkolt célja az is, hogy a fogyasztók megismerkedjenek a magyar termelőkkel, és inkább a hazai gyümölcsöket részesítsék előnyben. A nyár végén kialakult alacsony felvásárlási ár, amelyet a nagy üzletláncok szorítottak le, nehéz helyzetbe hozta a termesztőket. Hunyadi István, a FruitVeb Zöldség-Gyümölcs Terméktanács szakmai igazgatója szerint ugyanakkor összefogással, és a vevők támogatásával új erőre kapnak. A szakmai szervezetek mellett az Agrárminisztérium is jelentős támogatásokkal próbálja ösztönözni a mezőgazdászokat. Csesznák Anikó int