+36 1 911 1111, SMS: +36 70 700 1059 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.

Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar (NPK) elnöke a Karc FM-en emlékeztetett: eddig a felmerült problémák azonnali kezelésében, és azok feltérképezésében játszott szerepet az oktatás területének szakmai testülete. Mivel azonban ez “nem volt befejezett munka,” meg kellett találni azt a formát, amelyben a hosszú távú stratégia alkotásnak, előre-gondolkodásnak tud szerves részévé válni a testület. A szakmai képviselet is több helyet kap a jövőben a kerekasztalnál. Horváth Péter szerint ez annak eredménye is, hogy az országban mindenhol ott lévő Nemzeti Pedagógus Kar szervezeti munkája sokakat meggyőzött, hogy az NPK érdemben tud foglalkozni a közoktatás problémáival, és szakmai alapokon kritizál vagy ajánl megoldásokat.

A szakma nem türelmetlen

Horváth Péter szerint az a módszer, hogy valamit “gyorsan kitalálnak, bevezetnek és utólag orvosolják a fellépő hibákat,” nem működik. Ennél alaposabb tervezésre van szükség. Ide sorolta a pedagógus életpályamodell folytatását, vagy az új Nemzeti Alaptanterv kidolgozását és bevezetését. Széles szakmai vita nélkül ugyanis nem érhető el az üggyel való azonosulás. Horváth Péter szerint egyértelmű célként kell kitűzni, hogy a változtatások tartalmát mindenki megismerje és többségében egyet is értsenek vele a kollégák. A legújabb PISA eredmények sem indokolhatják az újabb kapkodást. A várakozást ugyan Horváth Péter szerint érezni lehet a tanárok között, de türelmetlenség nincs. Az NPK elnöke azt mondta, “fontos, hogy alapos munka legyen, és ne kelljen fél év után újra belenyúlni, vagy egy év után teljesen újat készíteni.” Pelyach Gergely interjúja.